• Hjem
  • Discus Communications er førende inden for PR og krisekommunikation
Krisekommunikation

Discus Communications er førende inden for PR og krisekommunikation

12. maj 2021 Publisher Der er lukket for kommentarer

Når man driver en virksomhed, er PR og krisekommunikation virkelig vigtige punkter at tænke over. Man skal meget gerne have en plan for hvordan man kommer igennem en shitstorm, før shitstormen rammer. Det kan være svært som virksomhed, selv at se hvordan man ser bedst ud i medierne og det er lige præcis her Discus Communications kan hjælpe dig.

Hvad er PR og hvorfor er det vigtigt?

Pr som står for public relations, er virksomhedens ansigt udad til og deres relationer til deres forbrugere. PR er en kommunikations måde som både kan blive brugt internt i virksomheden og til eksterne relationer. Specielt de eksterne relationer er vigtige og det er lige præcis dem, som Discus Communications er eksperter i. Derfor kan I som virksomhed få ekspert råd og masser af hjælp til kommunikationen ud ad til, hvis i vælger at få hjælp af Discus Communications. Når man snakker om public relations menes der altså den kommunikation som virksomheden retter ud til omverdenen og i særdeles hed til dens målgruppe. Når i vælger at få hjælp af Discus Communications så får også hjælp til at ligge en kommunikations strategi der kan styrke jeres omdømme ud af til og så jeres pr er værdi stiger. Har I, i stedet problemer med den interne kommunikation i firmaet, så kan Discus communications også være yderst lige behjælpelige med at løse dette problem. Interne kommunikationsproblemer kan nemlig også føre meget dårligt med sig.

Hvad er krisekommunikation, og hvorfor er det vigtigt?

Som skrevet tidligere, så er det virkelig vigtigt, at man ved hvad man skal gøre i en krisesituation før krisesituationen rammer. Det gælder både ved en oprigtig krisesituation som for eksempel en ildebrand, men det gælder i særdeleshed også en krisesituation i firmaet som for eksempel en shitstorm på nettet. Er virksomheden for langsom til at svare tilbage på en shitstorm, så kan snebolden rulle og shitstormen blive langt være end hvis virksomheden hurtigt og oprigtigt svare på kritikken. Det kan dog være utrolig svært at vide, hvordan man skal tackle krisekommunikation, når først krisen har ramt en, derfor kan det være en rigtig god ide, at få hjælp til dette. På dette punkt er Discus Communications også førende eksperter og vil til enhver tid kunne afhjælpe en kommunikations krise for jer. Når man taler om krisekommunikation så menes der blandt andet skadebegrænsning, hvor man finder den rette vej til at undskylde ud i offentligheden eller skyde skylden fra sig og over på nogle andre. Dette er dog vigtigt at det bliver gjort på det rigtige tidspunkt i krisen og på den rette måde, for at begrænse skaden mest muligt. I kan vælge at tage fat i Discus communications når først skaden er sket, men i kan også vælge den sikre vej og samarbejder med dem allerede fra i dag om jeres public relations. Dermed kan de også gribe ind på det helt perfekte tidspunkt og afværge jeres krisesituationen, hvis der opstår problemer.

Ved fortsat at bruge webstedet accepterer du brugen af cookies. mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk